Marketing Position of the Town Žatec in Tourism

Thesis title: Marketingová pozice města Žatec v oblasti cestovního ruchu
Author: Pešek, Jáchym
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Odehnalová, Jitka
Opponents: Janoušová, Simona
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá marketingovými aktivitami severočeského města Žatec v oblasti cestovního ruchu. Zkoumá předpoklady města stát se úspěšnou a moderní turistickou destinací, přičemž vyzdvihuje úlohu Turistického informačního centra Žatec jakožto hlavního aktéra cestovního ruchu ve městě. Hlavním cílem je zhodnotit současnou pozici Žatce jako turistické destinace, analyzovat dosavadní marketingovou strategii a následně navrhnout novou marketingovou strategii pro rok 2013. Práce byla konzultována s kulturním managementem města a právě jemu bude také předložena, aby mohla sloužit jako možné vodítko při sestavování budoucí marketingové strategie.
Keywords: turistické destinace; cestovní ruch obcí; Žatec
Thesis title: Marketing Position of the Town Žatec in Tourism
Author: Pešek, Jáchym
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Odehnalová, Jitka
Opponents: Janoušová, Simona
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with marketing activities of the north-bohemian town Žatec in terms of Tourism. It discovers its predispositions to be successful and up-to-date tourist destination. It highlights the role of the Tourism Office in Žatec as the main participant of the tourism in the town. The main goal is to evaluate current position of the town as one of the tourist destinations in the Czech Republic, to analyse current marketing strategy and to project a new marketing strategy for 2013. The thesis was discussed with the culture management of the town. It will be also a clue for the management to set its 2013 marketing strategy.
Keywords: tourism; Žatec; tourist destination

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 10. 2011
Date of submission: 31. 5. 2012
Date of defense: 12. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33494/podrobnosti

Files for download

    Last update: