Analysis of advertising targeted at children

Thesis title: Analýza reklamy zaměřené na děti
Author: Krajčová, Michaela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Odehnalová, Jitka
Opponents: Kloudová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovým působením na děti se zaměřením na reklamu. Cílem práce je posoudit, jak vnímají působení reklamy a její vliv na děti rodiče, jak jsou tyto reklamy upraveny a jakých nástrojů a médií užívají. Primární data jsem získala pomocí dotazovaní, ve kterém se věnuji také otázkám spojeným s ovlivňováním dětmi reklamou při realizaci nákupů.
Keywords: Děti jako cílová skupina; Reklama; Marketingový mix
Thesis title: Analysis of advertising targeted at children
Author: Krajčová, Michaela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Odehnalová, Jitka
Opponents: Kloudová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the effect of marketing activities on children, focusing on advertising. The aim is to identify how parents perceive the impact of advertising and its influence on their children, how these commercials are modified and which instruments and media they use. Primary data were collected by an electronic and written survey which also deals with issues related to the impact of advertising on childrens' purchasing decisions.
Keywords: Children as a target group; Advertising; Marketing mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 10. 2011
Date of submission: 31. 5. 2012
Date of defense: 12. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33346/podrobnosti

Files for download

    Last update: