Service company process optimalization

Thesis title: Optimalizace servisních procesů
Author: Malík, Jan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kunstová, Renáta
Opponents: Chocholatý, Drahomír
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou procesního řízení v konkrétní společnosti. Jejím cílem je poskytnout nejen vedení společnosti pohled na zavedené fungující procesy servisní, formalizovat jejich podobu pomocí základních popisných tabulek a procesních diagramů, identifikovat problémová místa a navrhnout jejich zlepšení. První část krátce představuje čtenáři sledovanou organizaci a její procesy. Nabízí pohled na její organizační strukturu a strategii společnosti demonstruje pomocí SWOT analýzy. Dále je popsána metodika sloužící pro následnou procesní analýzu. V prostřední části se nachází procesní analýza tří hlavních procesů servisní části organizace. Tyto procesy jsou popsány pomocí základních popisných tabulek a graficky znázorněny EPC diagramy. Všechny procesy doplňuje podrobný popis slabých míst. Výstupem každé podkapitoly je pak seznam problémů popsaného procesu. Závěrečná část vychází z dříve sestaveného seznamu, kdy ke každému problémovému místu je navrženo doporučení, jak slabé místo odstranit, anebo alespoň snížit jeho dopad na průběh procesu. K některým procesům jsou vytvořeny nové EPC diagramy. Nakonec jsou všechna navržená zlepšení zrekapitulována a seskupena dle rolí v procesu, kterých se převážně týkají.
Keywords: BPR; podnikový proces; procesní analýza; řízení procesních změn; zlepšování podnikových procesů
Thesis title: Service company process optimalization
Author: Malík, Jan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kunstová, Renáta
Opponents: Chocholatý, Drahomír
Thesis language: Česky
Abstract:
The theme of the diploma thesis deals with the description and improvement of business process inside of the service company. The Goal is to formalize current state of business processes in the Czech division of international hardware producer and provide overall view on the processes for the company management. In the first section there is a company profile described by organisation chart, strategy, SWOT analysis and brief description of the internal information system. The middle part contains descriptive tables and Event-driven process chains of three main processes and their subprocesses. In the all processes there are identified few weaknesses that are the base for the last section. The final part suggests specific improvements to the weaknesses. It is author's proposals for solving difficulties inside of the processes. In conclusion all of the plans are grouped by every single role in the process.
Keywords: Business process reengineering; Process improvement; Business process; Business process management; Process analysis

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 3. 2010
Date of submission: 2. 5. 2012
Date of defense: 12. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25456/podrobnosti

Files for download

    Last update: