Analysis of supply and demand of further education in the economic fields
Thesis title: | Analýza nabídky a poptávky dalšího vzdělávání v ekonomickém zaměření |
---|---|
Author: | Suchomelová, Kristýna |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Dvořáček, Jiří |
Opponents: | Králová, Alena |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Práce se v teoretickém úvodu věnuje uvedení do problematiky dalšího profesního vzdělávání a vysvětlení základních pojmů. Je zde stručně popsána historie a současný stav dalšího profesního vzdělávání.Práce se na teoreticko-popisné úrovni zabývá legislativním rámcem dalšího vzdělávání v České republice. Empirická část této práce je zaměřena na komparaci nabídky a poptávky po dalším odborném vzdělávání ekonomického zaměření. Pomocí dotazníkového šetření byly zjištěny preference potenciálních účastníků kurzů účetnictví v Praze.Výstupy z tohoto výzkumu byly porovnány se stranou nabídky kurzů účetnictví v Praze. Na závěr jsou v práci uvedeny určitá doporučení a návrhy, jak by se mohla nabídka lépe přizpůsobovat poptávce po kurzech účetnictví pro dospělé. |
Keywords: | kompetence; legislativní rámec dalšího vzdělávání; systém dalšího vzdělávání; další vzdělávání dospělých; kvalifikace; celoživotní vzdělávání |
Thesis title: | Analysis of supply and demand of further education in the economic fields |
---|---|
Author: | Suchomelová, Kristýna |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Dvořáček, Jiří |
Opponents: | Králová, Alena |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | In the theoretical entry, the study devotes to introduction to the topic of further education and explanation of basic concepts. It also briefly describes the history and current situacion in further education. Work deals on theoretical-descriptive level with the legislative framework for further education in the Czech Republic. Empirical part of this work is focused on a comparison of supply and demand for further education in economic field. By using survey the preferences of potential participants of accounting courses in Prague was identified. Outputs from this research were compared with the supply of accounting courses in Prague. At the end, the work set out some recommendations and proposals, which could help supply to adapt better to the demand for accounting courses for adults. |
Keywords: | legislative framework of adult education; qualifications; adult education; competence; system of adult education; lifelong learning |
Information about study
Study programme: | Finance a účetnictví/Učitelství praktického vyučování v ekonomickém vzdělávání |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Finance and Accounting |
Department: | Department of Economic Teaching Methodology |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 29. 2. 2012 |
---|---|
Date of submission: | 18. 5. 2012 |
Date of defense: | 11. 6. 2012 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/36402/podrobnosti |