Social environment and its influence on consumer’s choice of brand of sports clothing

Thesis title: Sociální prostředí a jeho vliv na volbu značek sportovního oblečení
Author: Kolov, Maksym
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem teto bakalářské práce je zohlednění faktorů sociálního prostředí, které výrazně působí a mají vliv na chování spotřebitele při jeho volbě značek sportovního oblečení a obuvi. Pro tyto účely budou použité různorodé typy analýz- studie literatury a jeji zohlednění v teoretické části práce; analýza databáze MML- TGI a interpretace tabulkových výstupů; analýza trhů s odlišnou nákupni kulturou a sociálním prostředím; vlastní výzkum pomocí dotazování faktorů sociálního prostředí, které působí na spotřebitele při jeho volbě značek sportovního oblečení.
Keywords: značky sportovního oblečení; dotazování; analýza trhu USA a Ukrajiny; Sociální prostředí
Thesis title: Social environment and its influence on consumer’s choice of brand of sports clothing
Author: Kolov, Maksym
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Goal of this Bachelor Thesis is to review factors of social environment, which have an influence on consumer behavior during his choice of brands of sports clothing. For these purposes different types of analysis will be used- literature analysis and its review in theoretical part of the work; analysis of MML-TGI database and tables interpritation; market analysis of countries with different consumer culture and social environment; own analysis with the survey for further understanding the factors of social enivronmet, which have an influence on consumer while choosing a brand of sports clothing.
Keywords: survey; market analysis of USA & Ukraine; brands of sports clothing; Social environment

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 4. 2011
Date of submission: 9. 5. 2012
Date of defense: 11. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/36186/podrobnosti

Files for download

    Last update: