The audience research of the Strašnice theatre

Thesis title: Výzkum diváka Strašnického divadla
Author: Humlová, Jana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá marketingem v oblasti divadla. Nejprve teoreticky vymezuje základní pojem marketingu a jeho specifika v kulturních organizacích, respektive v divadle. Specifikuje také jednotlivé typy divadel. Dále přechází ke konkrétnímu příkladu -- Strašnickému divadlu, kde především definuje jeho současný marketingový mix. Další část práce je věnována marketingovému výzkumu, který je zaměřen na zjištění charakteristik typického diváka Strašnického divadla. Na základě marketingového mixu a údajů získaných z dotazníkového šetření je v závěru práce provedena SWOT analýza divadla a následně jsou navržena doporučení na vylepšení jeho marketingového mixu.
Keywords: Strašnické divadlo; marketingový výzkum; marketingový mix; SWOT analýza; marketing
Thesis title: The audience research of the Strašnice theatre
Author: Humlová, Jana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis focuses on marketing applied by theatres. Firstly there is a definition of marketing in general and then the thesis focuses on differences in marketing applied by cultural organizations, especially by theatres. Then it shows diverse types of theatres. Afterwards the thesis becomes less theoretical and gets more concrete and it explains the term marketing mix on example of Strašnice theatre. The practical part is represented by a marketing research. The purpose of the research was to characterize a typical customer of Strašnice theatre. Based on the marketing mix and the information gained from the research there is made a SWOT analysis. At the very end of the thesis there are several suggestions how to improve theatre's marketing mix.
Keywords: marketing research; SWOT analysis; marketing mix; Strašnice theatre; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 1. 2012
Date of submission: 10. 5. 2012
Date of defense: 11. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/36060/podrobnosti

Files for download

    Last update: