Loyalty Program for Retail Chain Tesco – Clubcard

Thesis title: Věrnostní program maloobchodního řetězce Tesco - Clubcard
Author: Laštovičková, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Szabo, Peter
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá věrnostním programem maloobchodního řetězce Tesco -- programem Clubcard. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V úvodní teoretické části jsou nejdříve blíže vysvětleny pojmy jako marketingové a komerční komunikace, podpora prodeje a její používané nástroje a dále pojem loajalita a věrnostní programy jako takové. V úvodu do praktické části jsou nejprve popsány současné trendy na maloobchodním trhu a také konkurenční analýza jednotlivých řetězců, zaměřená na věrnostní programy. Další část je věnována společnosti Tesco a jejímu věrnostnímu programu Clubcard. Hlavní přínos práce představuje provedený marketingový výzkum, zaměřený na názory zákazníků Tesca ohledně provozovaného programu Clubcard.
Keywords: Clubcard; věrnostní programy; podpora prodeje; Marketingové a komerční komunikace
Thesis title: Loyalty Program for Retail Chain Tesco – Clubcard
Author: Laštovičková, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Szabo, Peter
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with loyalty program of retail chain Tesco -- Clubcard loyalty program. The thesis is divided into two parts. The first part is focused on terms explanation -- e.g. marketing and commercial communication, sales promotion and it's techniques and also loyalty and loyalty programs itself. The beginning of practical part firstly describes current trends on the retail market. The following competitive analysis of retail chains is focused on loyalty programs. Next part deals with Tesco company and it's Clubcard loyalty program. The main contribution is represented by marketing research focused on Tesco customers's opinion about Clubcard program.
Keywords: sales promotion; Marketing and commercial communication; loyalty programs; Clubcard

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 12. 2011
Date of submission: 15. 6. 2012
Date of defense: 11. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34891/podrobnosti

Files for download

    Last update: