Personnel marketing in the bank organization

Thesis title: Personální marketing v bankovní organizaci
Author: Doktorová, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Dvořáková, Zuzana
Opponents: Kleibl, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem mé bakalářské práce je zjistit, zda v současné rychle se vyvíjející době je možné využívat teoretických poznatků z oblasti personálního marketingu v praxi. K tomuto účelu jsem provedla analýzu činností útvaru personálního marketingu v oblasti vyhledávání a získávání nových zaměstnanců ve významné bankovní organizaci XY, a. s. v České republice. Pomocí komparativní metody a analýzy zkoumám, jak se na působení personálního marketingu dívá odborná literatura a jak funguje personální marketing v praxi. Z uvedené komparace a provedené analýzy vyplívá skutečnost, že personálním marketing bankovní organizace XY, a. s. ve svých činnostech uplatňuje stejné principy a postupy, které jsou popsány v odborných publikacích. Činnost personálního marketingu je zhodnocena pomocí SWOT analýzy a jsou navržena případná řešení nedostatků.
Keywords: Lidské zdroje; Nábor; Získávání zaměstnanců; Personální marketing
Thesis title: Personnel marketing in the bank organization
Author: Doktorová, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Dvořáková, Zuzana
Opponents: Kleibl, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The subject of my Bachelor's Thesis is to determine if is possible to use theoretical knowledge of personal marketing in practice. For this purpose I analyzed the activities of department of personnel marketing, especially involvement in recruitment, in significant banking organization XY in Czech Republic. By using comparative methods and analysis I compare a view of literature on activities of personnel marketing and functioning of personnel marketing in practice. The result of analysis shows that the recommendations and principles mentioned in literature are applied in banking organization XY, correspond with the recommendation in professional publications. At the end I evaluate personal marketing activities with SWOT analysis and I recommend solutions of deficiencies.
Keywords: Human resources; Recruitment; Personal marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Personnel Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 11. 2011
Date of submission: 4. 5. 2012
Date of defense: 8. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34324/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
    Last update: