Loyalty programs for children and their influence on children´s behaviour as a consumer

Thesis title: Věrnostní programy určené pro děti a jejich vliv na chování dětí jako na spotřebitele
Author: Pažoutová, Iveta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Ryšavá, Monika
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřená na věrnostní programy určené dětem. Cílem práce je vytvořit doporučení pro určitou firmu, jak by její věrnostní program měl vypadat. Teoretická část obsahuje seznámení s věrnostními programy a popsání tržního segmentu dětí. V praktické části je popsáno, co značka Kubík nabízí dětem. Součástí práce je výzkumné šetření provedené na dětech ve věku od 8 do 11 let prostřednictvím dotazníků, které jsou rozděleny na dvě části - na obecnou a zaměřenou na nápoje Kubík. Z výstupů výzkumného šetření je analyzován vliv dětí jako spotřebitelů a popsáno doporučení pro značku Kubík, jak by měla vytvořit věrnostní program pro děti.
Keywords: děti jako spotřebitelé; věrnostní program; marketingová komunikace
Thesis title: Loyalty programs for children and their influence on children´s behaviour as a consumer
Author: Pažoutová, Iveta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Ryšavá, Monika
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis is focused on loyalty programs for children. The aim is to develop a recommendation for a particular company, how its loyalty program should look like. The theoretical part includes familiarization with loyalty programs and describe the market segment - children. The practical part describes, what the brand "Kubik" offers for children. One component of my work is a research conducted in a group of children aged 8 to 11 years through questionnaires, which are divided into two parts - a general and a specific focusing on drinks Kubik. From the outputs of the research the impact of children as consumers is analyzed and recommendations for the brand Kubik how it should create a loyalty program for children is outlined.
Keywords: children as consumers; loyalty program; marketing communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 6. 2011
Date of submission: 30. 5. 2012
Date of defense: 11. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32312/podrobnosti

Files for download

    Last update: