Loyalty programs for children and their influence on children’s behavior as a consumer

Thesis title: Věrnostní programy určené pro děti a jejich vliv na chování dětí jako na spotřebitele
Author: Gruberová, Anna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Ryšavá, Monika
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá věrnostními programy, zdůrazňuje jejich důležitost, výhody a popisuje, jakou formu mohou mít. V teoretické části je uvedeno jejich zařazení v rámci marketingového mixu. Praktická část se zaměřuje na věrnostní programy, které jsou určené dětem. Jsou zde uvedeny konkrétní příklady věrnostních programů. Cílem této práce je zjistit, jak moc jsou jimi děti ovlivněné a jak o nich získávají informace. To je zkoumáno pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnily děti základní školy. V závěru jsou shrnuty podstatné informace a získané výsledky.
Keywords: věrnostní kluby; věrnostní programy; děti
Thesis title: Loyalty programs for children and their influence on children’s behavior as a consumer
Author: Gruberová, Anna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Ryšavá, Monika
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
The loyalty programs are objection of this bachelor thesis. It emphasizes their importance, advantages and describes under what possible form they can appear. In the theoretical part there is introduced their placement in marketing mix. The practical part is focused on loyalty programs which are determined to children. There are also specific examples of loyalty programs. The aim of this thesis is to determine how much are children affected by them and how they gain information about them. This is examined by a questionnaire that was administered to children attending a primary school. In the conclusion there is summarized substantial information and gained results
Keywords: children; loyalty club; loyalty programs

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 6. 2011
Date of submission: 30. 5. 2012
Date of defense: 11. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32280/podrobnosti

Files for download

    Last update: