Requirements Analysis of CRM System for Sales Teams

Thesis title: Analýza požadavků na CRM pro podporu obchodních týmů
Author: Franěk, Filip
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Oškrdal, Václav
Opponents: Prkna, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se snaží objasnit důvody a důsledky neúspěšných implementací a špatného přijetí CRM/SFA nástrojů v obchodních týmech, které jsou v posledních letech zaznamenávány v praxi. U zhruba 70% iniciativ o zavedení nových technologií pro obchodní týmy se investice do nich nevrátí. Cílem diplomové práce je návrh požadavků na nový systém CRM/SFA, který lepším způsobem podpoří obchodníky a obchodní týmy. Věnuji se popisu práce obchodního týmu, popisu obchodních případů a určení jeho klíčových aktivit. Za použití vnímané užitečnosti sestavuji soubor požadavků na systém CRM/SFA, který bude sloužit primárně obchodníkům tak, že bude mít přímý kladný vliv na jejich výkony.
Keywords: vnímaná snadnost použití; selhání CRM implementace; SFA; salesforce automation; salesforce; PU; obchodní tým; customer relationship management; CRM; vnímaná užitečnost; řízení vztahů se zákazníky; požadavky; PEOU
Thesis title: Requirements Analysis of CRM System for Sales Teams
Author: Franěk, Filip
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Oškrdal, Václav
Opponents: Prkna, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
The purpose of this thesis is to clarify the reasons and consequences of failed implementations and poor adoption of CRM / SFA tools in sales teams, that have been recorded in recent years. Almost 70% of initiatives to introduce new technologies for sales teams have failed in the return on investments. The goal of the thesis is to create requirements for a new CRM / SFA, which will support salesmen and sales teams in a better way. It describes the way the sales team work, it describes business cases and determinates its key activities. Using perceived usefulness, I create a set of system requirements for CRM / SFA tool, which will support salesmen and improve their sales performance.
Keywords: requirements; perceived ease of use; CRM implementation fail; salesforce automation; salesforce; customer relationship management; SFA; CRM; perceived usefulness; sales team; PEOU; PU

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 2. 2012
Date of submission: 5. 5. 2012
Date of defense: 14. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/36481/podrobnosti

Files for download

    Last update: