Advertising in the era of globalized world

Thesis title: Reklama v době globalizace
Author: Wagnerová, Adéla
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Jiráková, Drahomíra
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na analýzu lokalizačních principů firmy McDonald's a její reklamní strategie. V souvislosti se sílícím vlivem globalizace, dochází ke sjednocování ekonomických oblastí a k následnému prostupování globalizace do kulturní oblasti. Lokální kultury se sobě přibližují a vzniká kultura jednotná, globální. Každá akce budí reakci, proto i globalizace má svůj následek a totiž akcentování místních koloritů a upřednostňování lokálních principů před unifikací. V první kapitole jsou definovány základní pojmy, jakými jsou marketingové, komerční komunikace a reklama. V práci jsou rozebrány oblasti vlivu globalizace a podrobněji zejména změny reklamy v globálním prostředí. V práci jsou na základně výzkumu dotazníkovým šetřením analyzovány reklamní strategie firmy McDonald's. V závěru práce je navrhnut nový, lokálně přizpůsobený produkt a firmě jsou přiloženy další doporučení týkající se reklamy.
Keywords: reklamní kampaň; McDonald´s; glocalizace; kultura; adaptace; komerční komunikace; reklama; globalizace; lokalizace
Thesis title: Advertising in the era of globalized world
Author: Wagnerová, Adéla
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Jiráková, Drahomíra
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the analysis of local principals of McDonald's corporation and its promotion strategy. In the context of growing influence of the globalization, the economic areas are connected and the globalization also affects the culture. Local cultures are closer to each other and one global culture is being created. For every action there is a reaction, therefore also for the globalization there is its reaction -- a focus on local culture and a preference for local principal before the unification. In the first chapter, the basic terms are defined, such as marketing and commerce communications and advertising. In the thesis, the areas of influence of the globalization are analyzed, especially the changes in advertising in the global environment. Also the advertising strategy of McDonald's is analyzed through a survey. A new locally customized product is suggested in the conclusion of the thesis and more suggestions are made concerning the advertising of McDonald's Czech Republic.
Keywords: globalization; glocalization; advertising; McDonald´s; culture; localization

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 2. 2012
Date of submission: 4. 6. 2012
Date of defense: 14. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/36192/podrobnosti

Files for download

    Last update: