Analysis of communication mix of IKEA Česká republika

Thesis title: Analýza komunikačního mixu společnosti IKEA Česká republika
Author: Wotřelová, Eva
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Hais, Libor
Thesis language: Česky
Abstract:
Má práce je zaměřena na analýzu komunikačního mixu jedné z předních nábytkářských společností v České republice -- IKEA Česká republika. Tato společnost má v České republice dlouholetou tradici a vysoké povědomí o značce mezi širokou veřejností. Cílem této práce je nejdříve prozkoumat teoretická východiska marketingové komunikace, zmapovat nábytkářský trh v České republice a charakterizovat konkurenci. Dále se práce věnuje analýze komunikačního mixu společnosti a výzkumu o vnímání marketingové komunikace společnosti. Nakonec se práce věnuje zhodnocení marketingové komunikace společnosti a případnému navržení nápadů na její vylepšení.
Keywords: komunikační mix; marketingová komunikace; IKEA; nábytek
Thesis title: Analysis of communication mix of IKEA Česká republika
Author: Wotřelová, Eva
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Hais, Libor
Thesis language: Česky
Abstract:
My bachelor thesis is focused on analysis of communication mix one of the leading furniture companies in Czech Republic -- IKEA Česká republika. This company has long history and high brand awareness among wide public. My first goal is to inspect theoretical basis of marketing communication, monitor furniture market in Czech Republic and describe the competition. My second goal is to analyse the communication mix of IKEA Česká republika and explore the perception of their marketing communication. After this I appraise these areas and suggest my own ideas and propose the improvement.
Keywords: IKEA; communication mix; marketing communication; furniture

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 4. 2011
Date of submission: 9. 5. 2012
Date of defense: 13. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/36042/podrobnosti

Files for download

    Last update: