Marketing research of customer care in the field of women's underwear

Thesis title: Marketingový výzkum péče o zákazníky v oblasti prodeje dámského prádla
Author: Doubková, Klára
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Konarovská, Helena
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce zkoumá péči o zákazníky v oblasti dámského spodního prádla, zaměřuje se především na ochotu a prodejní dovednosti personálu, odbornost personálu a sortiment zboží. Marketingový výzkum byl proveden metodou mystery shopping v sedmi vytipovaných prodejnách spodního prádla. Mystery shoppingu se zúčastnilo sedm nezávislých proškolených figurantek. Z provedeného výzkumu jasně vyplývá, že prodejny zaměstnávají sice milý, ovšem neškolený personál, a rozhodně nezajišťují sortiment, který by byl schopen uspokojit ženy. Nejkritičtější je situace v širokých řetězcích.
Keywords: Osobní přístup; Péče o zákazníky; Marketignový výzkum; Mystery shopping
Thesis title: Marketing research of customer care in the field of women's underwear
Author: Doubková, Klára
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Konarovská, Helena
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis inquires into the customer care in the field of women's underwear and focuses primarily on helpfulness and sale skills of the staff, the specialized knowledge of the staff and the assortment of offered goods. The marketing research was based on the mystery shopping method in seven selected retail stores selling underwear. Seven independent instructed model customers participated in the mystery shopping. The research clearly shows that the staff employed in the stores is pleasant, but untrained, and the offered range of goods is definitely not able to satisfy all women. The situation is most critical in big chain stores.
Keywords: Customer care; Mystery shopping; Personal approach; Marketing research

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 1. 2012
Date of submission: 18. 5. 2012
Date of defense: 13. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/35942/podrobnosti

Files for download

    Last update: