Marketing communications of Cinema City

Thesis title: Marketingové komunikace Cinema City
Author: Prchlíková, Dominika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou stávajících marketingových komunikací společnosti Cinema City Czech s.r.o. Hlavním cílem bakalářské práce je provést analýzu, zhodnotit a navrhnout možná zlepšení marketingových komunikací do budoucna. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy marketingu, vymezen rozdíl marketingových a komerčních komunikací a popsány jejich jednotlivé formy. Praktická část se zaměřuje na představení společnosti Cinema City a její SWOT analýzu, analýzu jednotlivých marketingových komunikací společnosti a také zobrazuje výsledky vlastního terénního šetření. V závěru práce jsou na základě mého hodnocení a výsledků terénního šetření navržena možná zlepšení.
Keywords: Cinema City; Marketing; Marketingové komunikace
Thesis title: Marketing communications of Cinema City
Author: Prchlíková, Dominika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis analyses current marketing communications of company Cinema City Czech, s.r.o. The goal of this thesis is to analyse, evaluate and suggest possible improvements of marketing communications in future. The theoretical part of the thesis explains the meaning of marketing, defines the difference of marketing communications and commercial communications and describes its individual forms. The practical part of the thesis focuses on introduction of company Cinema City and its SWOT analyse. It also analyses particular marketing communications of this company and shows results of field survey. At the end of the thesis are suggested possible improvements based on my evaluation and results of field survey.
Keywords: Marketing; Cinema City; Marketing communications

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 10. 2011
Date of submission: 11. 5. 2012
Date of defense: 14. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34142/podrobnosti

Files for download

    Last update: