Mobile marketing

Thesis title: Mobilný marketing
Author: Budzáková, Zuzana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto bakalárska práca si kladie za cieľ predstaviť mobilný marketing ako aj možnosti jeho využitia v marketingovej komunikácii firiem, poukázať na narastajúci význam a potenciál mobilného marketingu v súčasnej dobe. Okrem toho sa budem snažiť zhodnotiť efektivitu jednotlivých foriem mobilného marketingu na základe ich komparácie a analýzy, identifikovať kľúčové faktory úspechu a navrhnúť doporučenie pri voľbe konkrétnej formy mobilného marketingu.
Keywords: SMS kampane; response rate; Mobilný marketing
Thesis title: Mobilní marketing
Author: Budzáková, Zuzana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato bakalářská práce si klade za cíl představit mobilní marketing i možnosti jeho využití v marketingové komunikaci firem, poukázat na rostoucí význam a potenciál mobilního marketingu v současné době. Kromě toho se budu snažit zhodnotit efektivitu jednotlivých forem mobilního marketingu na základě jejich komparace a analýzy, identifikovat klíčové faktory úspěchu a navrhnout doporučení při volbě konkrétní formy mobilního marketingu.
Keywords: response rate; SMS kampane; Mobilný marketing
Thesis title: Mobile marketing
Author: Budzáková, Zuzana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This bachelor thesis aims to introduce mobile marketing as well as the possibility of its use in marketing communications company, and to highlight the increasing importance and potential of mobile marketing nowadays. In addition, we purport to evaluate the effectiveness of various forms of mobile marketing on the comparison and analysis basis, and to identify the key success factors; and to propose recommendations in choosing particular forms of mobile marketing.
Keywords: Mobile marketing; SMS campaigns; response rate

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 10. 2011
Date of submission: 12. 5. 2012
Date of defense: 13. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33803/podrobnosti

Files for download

    Last update: