Social advertisement

Thesis title: Sociální reklama
Author: Dzhuromska, Anastasiia
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Říhová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá sociální reklamou na Ukrajině. Cílem práce je pochopit a definovat postoj ukrajinské populace k sociální reklamě. Nakolik je tento nástroj (sociální reklama) efektivní a účinný. A prozkoumat činnost fondu Eleny Pinchuk Anti-AIDS, jako příklad fondu, který využívá sociální reklamu ve své práci. V teoretické části bakalářské práce je popsána podstata sociální reklamy, historie, právní rámec pro sociální reklamu a psychologické nástroje, které sociální reklama používá. V praktické části je uvedeno několik výzkumů, které zohledňují vztah obyvatelstva na Ukrajině k sociální reklamě. Po prozkoumání tohoto problému jsem dospěla k závěru, že můžeme pozorovat pozitivní dynamiku. Jako příklad uvádím fond Eleny Pinchuk "Anti-AIDS" a jeho sociální reklamu.
Keywords: Ukrajina; Sociální reklama ; Fond Eleny Pinchuk "Anti-AIDS"
Thesis title: Social advertisement
Author: Dzhuromska, Anastasiia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Říhová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
This Bachelor work is talking about social advertisement in Ukraine. The aim of this work is to understand the attitude of Ukrainian population to the social advertisement, to show how much effective is this tool and to explore activities of the Anti-AIDS fund of Elena Pinchuk, which is using social advertisement. The bachelor work is divided into two parts: theoretical and practical. The definition of social advertisement, history of it, law restrictions for social advertisement and psychological methods are described in the theoretical part. In the practical part there are few researches which are related to the attitude of Ukrainians to the social advertisement. As an example I was using the fund of Elena Pinchuk Anti-AIDS and its social advertisement.
Keywords: Ukraine; Anti-AIDS fund of Elena Pinchuk ; Social advertisement

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 10. 2011
Date of submission: 15. 4. 2012
Date of defense: 13. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33409/podrobnosti

Files for download

    Last update: