Guerilla marketing in the banking sector

Thesis title: Guerilla marketing v bankovníctve
Author: Bláhová, Petra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom tejto bakalárskej práce bolo posúdiť vhodnosť a účinnosť guerilla marketingovej komunikácie (skrátene GM) v bankovníctve v cieľovej skupine mladých ľudí. Dotazníkového šetrenia sa zúčastnili dve skupiny respondentov, Česi a Nemci. Teoretická časť obsahuje základy marketingovej komunikácie, vrátane komunikačných trendov v bankovníctve ČR, popis GM a GM techník. Z dotazníkového šetrenia vyplýva, že GM komunikácia vyvolá záujem a virálne šírenie v tejto cieľovej skupine. Dopyt po ďalších informáciách o bankovom produkte, po vyvolanom záujme GM komunikáciou je výrazne vyšší u Nemcov ako u Čechov.
Keywords: porovnanie názorov Čechov a Nemcov; buzz marketing; ambush marketing; ambient marketing; virálny marketing; marketingový výskum; guerilla marketing; bankovníctvo; marketingová komunikácia
Thesis title: Guerilla marketing v bankovnictví
Author: Bláhová, Petra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce bylo posoudit vhodnost a účinnost marketingové komunikace (zkráceně GM) v bankovnictví u cílové skupiny mladých lidí. Dotazníkového šetření se zúčastnily dvě skupiny respondentů, Češi a Němci. Teoretická část obsahuje základy marketingové komunikace, včetně komunikačních trendů v bankovnictví ČR, popis GM a GM technik. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že GM komunikace vyvolá zájem a virální šíření u dané cílové skupiny. Poptávka po dalších informacích o bankovním produktě, po vyvolaném zájmu GM komunikací je výrazně vyšší u Němců než u Čechů.
Keywords: marketingový výskum; bankovnictví; guerilla marketing; buzz marketing; ambush marketing; ambient marketing; virální marketing; marketingová komunikace; srovnání názorů Čechů a Nemců
Thesis title: Guerilla marketing in the banking sector
Author: Bláhová, Petra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of this bachelor's thesis was to consider the appropriateness and effectiveness of guerilla marketing (abbreviated GM) communication in the banking sector by asking the target group of young people. Two groups of people participated in the questionnaire, Czechs and Germans. The theoretical part contains the fundamentals of marketing communication, including communication trends in the banking sector of the Czech Republic, the description of GM and GM techniques. The results of the survey show that GM communication causes viral spread and interest in the target group. The demand for more information regarding banking products, after developing the interest of GM communication, is significantly higher among the German respondents than among the Czech respondents.
Keywords: buzz marketing; ambush marketing; ambient marketing; comparison of opinions of Czechs and Germans; viral marketing ; marketing research; banking; guerilla marketing ; marketing communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 10. 2011
Date of submission: 30. 4. 2012
Date of defense: 13. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33170/podrobnosti

Files for download

    Last update: