Marketing Strategy of the Radio Autumn Festival

Thesis title: Marketingová strategie festivalu Rozhlasový podzim
Author: Vejražková, Lenka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Hritz, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá marketingem hudebního festivalu. V první části práce jsou popsána teoretická východiska, zabývající se marketingem neziskových a kulturních organizací, marketingovým a komunikačním mixem a cílovými skupinami festivalů vážné hudby. Metodickým vstupem jsou SWOT analýza, Porterův model pěti sil a analýza konkurence. V praktické části jsou získané poznatky aplikovány na Mezinárodní hudební festival Rozhlasový podzim. Její součástí je kvantitativní marketingový průzkum zaměřený na povědomí o značce Rozhlasový podzim. V závěru práce jsou navržena opatření a změny ve stávající marketingové strategii festivalu, která mají potenciál pomoci festivalu tak, aby již nedocházelo k dalšímu snižování návštěvnosti, ale naopak k jejímu zvyšování.
Keywords: povědomí o značce; SWOT analýza; marketingová strategie; hudební festival; fundraising
Thesis title: Marketing Strategy of the Radio Autumn Festival
Author: Vejražková, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Hritz, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with marketing of a music festival. The first part of the thesis focuses on theoretical basis including marketing of non-profit organizations and arts marketing, marketing mix, communication mix and focus groups of classical music festivals. Furthermore, the research methods used in the second part, i.e. SWOT analysis, Porter's five forces model and competition analysis are explained. The practical part brings the application of theories on the International music festival Radio Autumn. It includes a quantitative marketing survey based on Radio Autumn brand awareness. At the end of the thesis I present recommendations for changes in the current marketing strategy of the festival that could help the organizers with increasing the attendance.
Keywords: fundraising; brand awareness; SWOT analysis; marketing strategy; music festival

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 6. 2011
Date of submission: 15. 5. 2012
Date of defense: 13. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32538/podrobnosti

Files for download

    Last update: