Marketing Planning in FMCG: Case Study Lovela

Thesis title: Marketingové plánování v FMCG: případová studie značky Lovela
Author: Waniausová, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Machek, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je identifikovat specifika marketingového plánování pro trh FMCG a vytvořit reálný roční marketingový plán značky Lovela na rok 2012. Práce je sestavena ze tří logicky navazujících částí. První část práce je ryze teoretická a shrnuje poznatky získané z dostupné literatury věnující se tématu marketingového plánování a jeho fázím. Ve druhé části jsou jednotlivé fáze blíže popsány z praktického pohledu brand manažerů působících na rychloobrátkovém trhu. Pro získání výpovědí manažerů je využito expertních rozhovorů. Ve třetí části je na základě získaných poznatků a doporučení sestaven konkrétní roční marketingový plán.
Keywords: trh FMCG; expertní rozhovory; marketingové plánování
Thesis title: Marketing Planning in FMCG: Case Study Lovela
Author: Waniausová, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Machek, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The Master's Thesis'goal is to identify specifics of maketing planning in FMCG market and prepare marketing plan for brand Lovela in 2012. Thesis is divided into three related sections. The first part is purely theoretical and summarizes lessons learned from the available literature dealing with the topic of marketing planning and its phases. The second part is focused on description of each phase from experts'point of view. This part is based on interviews with three FMCG brand managers. The third part is devoted to the creation of the specific annual marketing plan.
Keywords: FMCG market; expert interviews; marketing planning

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 10. 2011
Date of submission: 19. 6. 2012
Date of defense: 13. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33693/podrobnosti

Files for download

    Last update: