Marketing difficulties of gastronom companies

Thesis title: Marketingová úskalí gastronomických podniků
Author: Šetenová, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Boučková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je poukázat na stinné a naopak pozitivní stránky oboru marketingu v gastronomii. A to pak zejména v oblasti marketingové komunikace, cenotvorby a tvorby jednotného firemního stylu. Práce se skládá z výzkumů, které zahrnují názory odborníků a zákazníků, přičemž stěžejní výzkum se týká motivace studentů středních gastronomických škol a učilišť ke studiu a práci právě v tomto oboru. Praktické ukázky jsou zaměřeny zejména na podporu prodeje, media relations či procesy, které by měly být dodrženy v kavárenství. Závěr pak shrnuje stěžejní poznatky ze všech realizovaných výzkumů.
Keywords: POP materiály; marketingová komunikace; kavárna; gastronomie
Thesis title: Marketing difficulties of gastronom companies
Author: Šetenová, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Boučková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this Thesis is to point out the negative and positive aspects of marketing in gastronomy. Especially in marketing communication, pricing and creating of united corporate identity. The work consists of research, including expert's and customer's views. The core research concerns the motivation of culinary schools students to study and work in this field. Practical examples are primarily focused on sales promotion, media relations and processes that should be followed in café industry. The conclusion summarizes the key findings of all research undertaken.
Keywords: café; POP materials; gastronomy; marketing communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 4. 2011
Date of submission: 31. 3. 2012
Date of defense: 13. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/31861/podrobnosti

Files for download

    Last update: