An assessment of shopping atmosphere of selected chemist chains

Thesis title: Posouzení nákupní atmosféry vybraných drogistických řetězců
Author: Schenková, Štěpánka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Žižková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá posouzením nákupní atmosféry dvou drogistických prodejen. Jedná se o prodejnu dm drogerie markt s.r.o. a drogerie Rossmann s.r.o. Obě prodejny se nachází na Praze 10 ve Vršovicích. Práce je rozdělena do tří kapitol, přičemž v první kapitole je popsána teorie nákupní atmosféry a zvolená metoda porovnání, druhá kapitola blíže charakterizuje drogistické řetězce dm a Rossmann a jejich nabídku služeb a třetí kapitola je věnována samotnému posouzení nákupní atmosféry u obou prodejen, dotazníkovému šetření mezi zákazníky a výslednému zhodnocení.
Keywords: Nákupní atmosféra; Osgoodův sémantický diferenciál; dm drogerie markt s.r.o.; Rossmann s.r.o.
Thesis title: An assessment of shopping atmosphere of selected chemist chains
Author: Schenková, Štěpánka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Žižková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with an assesment of shopping atmosphere of two drugstores. The first drugstore is dm markt s.r.o. and the second one is Rossmann. Both drugstores are located in Prague in Vrsovice. The thesis is divided into three chapters. The first chapter describes the theory of shopping atmosphere and the selected method of comparison, the second chapter describes the chemist chains dm markt and Rossmann and their services and the third chapter deals with an assesment of shopping atmosphere of both drugstores, a questionnaire survey among the customers and the final assessment.
Keywords: Shopping atmosphere; Osgood´s semantic differential; dm drogerie markt s.r.o.; Rossmann s.r.o.

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 1. 2012
Date of submission: 31. 5. 2012
Date of defense: 19. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/35459/podrobnosti

Files for download

    Last update: