Marketing strategy of franchise chain Subway

Thesis title: Marketingová strategie franchisingového řetězce Subway
Author: Vostrý, Filip
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Benschová, Šárka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je teoreticky popsat fungování marketingu a franchisingu se všemi jejich aspekty a mezi sebou navzájem. Na konkrétním příkladu řetězce SUBWAY jsem odhalil nedostatky v oblasti marketingu a pak se snažil tyto nedostatky odstranit a navrhnout některé užitečné změny. Praktická část je založena jak na osobních znalostech, tak na informacích od majitelů a manažerů několika restaurací v Praze a Brně.
Keywords: franchising; marketingová strategie; Subway
Thesis title: Marketing strategy of franchise chain Subway
Author: Vostrý, Filip
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Benschová, Šárka
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this work is to theoretically describe the functioning of marketing and franchising in all its aspects and with each other. On the particular example of SUBWAY chain I discovered weaknesses in terms of marketing and then tried to eliminate them and to propose some helpful changes. Practical part is based both on personal knowledge and information from owners and managers of several restaurants in Prague and Brno.
Keywords: franchising; marketing strategy ; Subway

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 12. 2011
Date of submission: 31. 5. 2012
Date of defense: 19. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/35035/podrobnosti

Files for download

    Last update: