Motivation of regional and national heritage visitors: the comparison of the Loket Castle and the Karlštejn Castle

Thesis title: Motivace návštěvníků památek regionálního a národního významu: komparace hradů Loket a Karlštejn
Author: Mazur, Artem
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Jedním z důležitých aspektů kulturního dědictví je jeho propojení s vytvářením národní a regionální identity. Cílem práce je komparace motivace návštěvníků památek národního a regionálního významu, a to na základě výzkumu provedeného na hradě Loket a jeho porovnání s daty získanými z šetření na hradě Karlštejn. Komparace byla provedena ve čtyřech oblastech -- územní zdroje návštěvnosti, asociace a vnímané hodnoty, vyhledávání informací a rozhodování návštěvníků. Na základě analýzy jsou pak stanovena některá doporučení především v oblasti dalšího rozvoje produktu a služeb kulturních památek regionálního významu.
Keywords: identita; motivace; kulturní dědictví; marketing
Thesis title: Motivation of regional and national heritage visitors: the comparison of the Loket Castle and the Karlštejn Castle
Author: Mazur, Artem
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
One of the important aspects of cultural heritage is its interconnection with forming of national and regional identity. The task of the paper is a comparison of the motivation of regional and national heritage visitors, on the basis of researches at the Loket Castle and the Karlštejn Castle. The comparison was done in four fields -- territorial sources of visitors, associations, getting information and visitors decision-making. Finally, some recommendations are provided for the further product and services development of regionally important heritage sites.
Keywords: identity; motivation; cultural heritage; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 11. 2011
Date of submission: 25. 6. 2012
Date of defense: 19. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34632/podrobnosti

Files for download

    Last update: