The use of mystery shopping as a tool for the effective control of sales staff

Thesis title: Využití mystery shoppingu jako nástroje efektivní kontroly personálu na prodejnách
Author: Suková, Lenka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem diplomové práce je mystery shopping a jeho využití. Cílem práce je identifikovat a analyzovat možnosti využití této metody jako efektivního nástroje kontroly prodejního personálu.Práce je rozdělena do tří hlavních kapitol. První kapitola obsahuje informace o retailingu a jeho člěnění. Druhá kapitola se věnuje mystery shoppingu - od představení metody a její historie, přes využívané techniky a mezinárodně uznávané standardy MS po charakteristiku postavy mystery shoppera. Poslední kapitola je zaměřena na vlastní výzkum mystery shoppingu, který probíhal ve spolupráci s oděvní firmou O'Neill.
Keywords: mystery shopper; prodejna; retailing; mystery shopping
Thesis title: The use of mystery shopping as a tool for the effective control of sales staff
Author: Suková, Lenka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with mystery shopping and its use in practice. The goal of thesis is to identify and analyze the possibilities to use this method as a tool for the effective control of sales staff. The thesis is divided into three chapters. The first chapter contains information about retailing and its division. The second chapter deals with mystery shopping including: introduction of the method and its history, MS technics, internationally valid standards for MS and characteristic of the mystery shopper. The last chapter focuses on practical research which was carried out in cooperation with O'Neill company.
Keywords: mystery shopper; retailing; mystery shopping; store

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 11. 2011
Date of submission: 1. 6. 2012
Date of defense: 19. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34293/podrobnosti

Files for download

    Last update: