Analysis of healthy food advertisements

Thesis title: Analýza reklam zdravých potravin
Author: Zahrádková, Martina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chytková, Zuzana
Opponents: Říha, David
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá vyjádřením zdraví v reklamách. Zkoumá jednotlivé reklamy pomocí sémiotické analýzy, která je rozdělena do několika částí. Především analyzuje působení reklamy, její jazykový obsah a význam reklamy. V závěru jsou tyto reklamy porovnány a vybrány motivy, které všechny tyto reklamy spojují. Výsledkem je pak obraz o zdraví, jak je prezentováno v reklamách.
Keywords: příroda; zdraví; reklama
Thesis title: Analysis of healthy food advertisements
Author: Zahrádková, Martina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chytková, Zuzana
Opponents: Říha, David
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with the expression of health in advertisements. It analyses individual advertisements through semiotic analysis, which is divided into several parts. First of all it analyses the effect of advertisement, its linguistic contents and the meaning of the advertisement. At the end these advertisements are compared and motives are chosen, which connect all of these advertisements. The result is a picture of health, as it is presented in advertisements.
Keywords: health; nature; advertisement

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 10. 2011
Date of submission: 8. 5. 2012
Date of defense: 19. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33790/podrobnosti

Files for download

    Last update: