Event marketing

Thesis title: Event marketing
Author: Špinlerová, Pavla
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je analýza event marketingových aktivit malého podniku a návrh nových eventů. V teoretické části je nejprve popsán obecně marketingový a komunikační mix, na který navazuje postup plánování a tvorby event marketingové akce. Pro potřeby návrhu nových eventů byla data získána metodou dotazování. Náhodně vybraní zákazníci podniku byli požádáni o vyplnění dotazníku. Výsledky dotazníku byly podkladem pro tvorbu nových eventů. S majitelkou podniku a některými zaměstnanci podniku byl veden rozhovor a týkal se zejména současných komunikačních aktivit podniku. V praktické části je kromě představení konkrétního podniku uveden jeho marketingový mix, konkurenční analýza a SWOT analýza. Dále jsou v práci popsány stávající event marketingové aktivity podniku, analýza neúspěšného eventu a návrh několika nových variant eventů pro tento podnik.
Keywords: marketingový mix; event marketingové plánování; komunikační mix; event; event marketing
Thesis title: Event marketing
Author: Špinlerová, Pavla
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This study aims to analyze event-marketing activities of the small firm and propose new events. At first the theoretical part describes marketing and communication mix and then especially planning and development of event marketing campaign. Research data were collected by the method of survey to propose the new events. Randomly selected customers were asked to fill the questionnaire. Its results were integrated into the proposal of the new events. The interview was realized with the owner of the firm and with the employees. This interview was concerned mainly recent communication activities of the firm. Besides the presentation of the company there are the marketing mix, the competitive analysis and the SWOT analysis in the practical part. In addition the study describes the current event-marketing activities of the firm, the analysis of the unsuccessful event and the proposal of the several new variants of the events for this firm.
Keywords: marketing mix; event; event marketing ; communication mix; event marketing planning

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 10. 2011
Date of submission: 30. 4. 2012
Date of defense: 19. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33120/podrobnosti

Files for download

    Last update: