Czech - German cultural standards

Thesis title: Česko - německé kulturní standardy
Author: Doležalová, Andrea
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Křečková Kroupová, Zuzana
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je identifikovat kulturní standardy typické pro německou kulturu v porovnání s kulturou českou. Tyto kulturní standardy znázorňují hlavní odlišnosti mezi českou a německou mentalitou a jsou definovány na základě mých vlastních zkušeností a osobních rozhovorů s českými a německými pracovníky. Součástí této bakalářské práce je také uvedení do metodologie kulturních dimenzí a standardů a důležitá fakta z dějin a ekonomiky Německa. Závěrečné doporučení je užitečné pro každého, kdo jedná s Němci a kdo si přeje s nimi vést efektivnější komunikaci.
Keywords: česko - německé kulturní standardy; interkulturní komunikace; kulturní standardy; kulturní dimenze
Thesis title: Czech - German cultural standards
Author: Doležalová, Andrea
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Křečková Kroupová, Zuzana
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to identify cultural standards typical for German culture in comparison with Czech culture. These cultural standards point out the main differences between Czech and German mentality and are defined by my own experience and personal interviews with Czech and German workers. The thesis includes an introduction into methodology of cultural dimensions and standards and also involves some important facts about German history and economy. The final recommendation is useful for everyone who deals with the German and who wants to make their communication more effective.
Keywords: cultural standards; intercultural communication; Czech - German cultural standards; cultural dimensions

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 5. 2011
Date of submission: 30. 6. 2012
Date of defense: 19. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32154/podrobnosti

Files for download

    Last update: