Marketing Study of Tourist Destination

Thesis title: Marketingová studie vybrané destinace
Author: Nevrlá, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Jarolímková, Liběna
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na marketingovou studii destinace Praha a jejím cílem je analýza a zhodnocení potenciálu pro rozvoj cestovního ruchu v Praze a jeho využití v marketingu Prahy jako destinace cestovního ruchu. Práce seznamuje se základními pojmy marketingu destinace cestovního ruchu - definuje marketingovou analýzu, segmentaci trhu, marketingovou strategii, marketingový mix a realizační plán spolu s kontrolou. Obsahuje analýzu marketingového prostředí Prahy, primární a sekundární nabídku destinace, identifikaci hlavních konkurentů, výsledky marketingových výzkumů mezi návštěvníky a představuje základní nástroje marketingového mixu destinace Praha. Na základě zjištěných skutečností jsou následně formulovány návrhy a doporučení pro marketingové aktivity destinace a zlepšení současné situace.
Keywords: Praha; destinační management; marketing destinace
Thesis title: Marketing Study of Tourist Destination
Author: Nevrlá, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Jarolímková, Liběna
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis is devoted to marketing study of the tourist destination Prague and its aim is to analyze and evaluate the potential of tourism development in Prague and its utilization in marketing of Prague as a tourist destination. It defines basic terms about destination marketing - marketing analysis, market segmentation, marketing strategy, marketing mix and implementation plan together with the control. The thesis includes analysis of primary and secondary offer of destination, identification of main competitors, the results of marketing research and presents the basic elements of marketing mix of destination Prague. Based on the findings, the final part of study contains proposals and recommendations for destination marketing and improvement of current situation.
Keywords: Destination Management; Prague; Destination Marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 10. 2011
Date of submission: 5. 5. 2012
Date of defense: 20. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33800/podrobnosti

Files for download

    Last update: