Franchising as the method of market entering

Thesis title: Franchising jako metoda vstupu na trh
Author: Sedláčková, Nina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Drozen, František
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem této bakalářské práce je problematika franchisingu. Cílem bylo teoreticky vymezit tuto formu vstupu na trh, analyzovat vztah mezi master-franchisantem a franchisanty v rámci Evropy ve společnosti The Little Gym a posoudit vhodnost franchisingu pro tento koncept. Práce je rozdělena do 3 částí. První je věnována charakteristice franchisingu, jeho výhodám a nevýhodám. Další část je zaměřena na zakládání franchisingového podniku, na smlouvu a příručky a poslední část se věnuje použití franchisingu v praxi. Součástí práce jsou i doporučení pro lepší rozvoj této franchisingové sítě.
Keywords: výhody a nevýhody franchisingu; franchising; franchisingová smlouva a příručky
Thesis title: Franchising as the method of market entering
Author: Sedláčková, Nina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Drozen, František
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of this thesis is franchising issue. The aim was to define theoretically this form of market entry, to analyze the relationship between master-franchisee and franchisees in Europe within the The Little Gym company and consider suitability of franchising for this concept. The work is divided into 3 parts. The first one is devoted to characteristics of franchising, its advantages and disadvantages. Next part is focused on setting up a franchising business, franchise contract and manuals. The last part deals with the use of franchising in practice. The thesis also includes recommendations for better development of this franchise company.
Keywords: franchise contract and manual; advantages and disadvantages of franchising; franchising

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 10. 2011
Date of submission: 30. 6. 2012
Date of defense: 21. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33322/podrobnosti

Files for download

    Last update: