Franchising as a method of entry to the market

Thesis title: Franchising jako metoda vstupu na trh
Author: Vargovčíková, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Drozen, František
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem předkládané bakalářské práce je Franchising jako metoda vstupu na trh. První část této bakalářské práce pojednává o charakteristických znacích franchisingu např. o definici a o jeho výhodách a nevýhodách pro obě zúčastněné strany. Potom je zde také uvedená současná situace franchisingu v České republice. Druhá část se zabývá vstupem na trh metodou franchisingu. V této části je především zmíněna franchisová smlouva, jak založit franchisový podnik, co je k založení potřeba a jakými způsoby mohou franchisové systémy expandovat. Možnosti financování franchisingu uzavírají druhou část. Třetí část je věnována franchisingu v konkrétní firmě, kterou je HaGaimpex s.r.o. vlastnící franchisu Etam Lingerie. Dále je představena historie značky Etam Lingerie a fungování systému. Potom jsou v této části rozebrány prodejní techniky a budoucí zákaznický systém, jejich zhodnocení a návrhy na zlepšení. Jako poslední je provedena SWOT analýza.
Keywords: Etam Lingerie; franchisant; franchisor; franchisa; franchising
Thesis title: Franchising as a method of entry to the market
Author: Vargovčíková, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Drozen, František
Thesis language: Česky
Abstract:
The subject of presented bachelor thesis is Franchising as a method of entry to the market. The first part of this thesis deals with characteristics of franchising such as the definition of franchising and its advantages and disadvantages for both parties involved. Then there is also provided the current situation of franchising in the Czech Republic. The second part deals with entry into the market by franchising. In this section franchise agreement is mainly mentioned, how to start a franchise business, what is needed to establish this business and how can franchise systems expand. Franchise financing options close the second part. The third part is devoted to franchising in a particular company, which is HaGaimpex s.r.o. owning a franchise Etam Lingerie. There is presented the history of the brand Etam Lingerie and functioning of the system. Then in this section sales techniques and future customer system are discussed, their evaluation and suggestions for improvement. Finally, SWOT analysis is made.
Keywords: Etam Lingerie; franchisee; franchisor; franchise; franchising

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 10. 2011
Date of submission: 30. 6. 2012
Date of defense: 21. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33312/podrobnosti

Files for download

    Last update: