Comparison shopping on the Czech Internet

Thesis title: Porovnávače cien na českom Internete
Author: Šoltýs, Matej
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Jandoš, Jaroslav
Opponents: Šebesta, Michal
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca je zameraná na oblasť porovnávačov cien. Postupne sa venuje zaradeniu porovnávačov v oblasti e-obchodovania, ich charakteristike a spôsobe fungovania. Popisuje aktuálnu situáciu na českom internetovom trhu v tejto oblasti. Súčasťou je aj dotazník zameraný na spôsoby využívania porovnávačov cien spotrebiteľmi. Praktická časť sa venuje zaradeniu e-shopu na porovnávač Heureka.cz a prezentuje výsledky ako počet klikov, návštevnosť a konverzný pomer z Heureka.cz po niečo viac ako mesiaci od zaradenia.
Keywords: heureka.cz; dotazník; porovnávače cien; e-obchodovanie
Thesis title: Srovnávače cen na českém Internetu
Author: Šoltýs, Matej
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Jandoš, Jaroslav
Opponents: Šebesta, Michal
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřená na oblast srovnávačů cen. Postupně se věnuje zařazení srovnávačů v oblasti e-obchodování, jejich charakteristice a způsobu fungování. Popisuje aktuální situaci na českém internetovém trhu v této oblasti. Součástí je i dotazník zaměřený na způsoby využívání srovnávačů cen spotřebiteli. Praktická část se věnuje zařazení e-shopu na srovnávač Heureka.cz a prezentuje výsledky jako počet kliků, návštěvnost a konverzní poměr z Heureka.cz po něco víc než měsíci od zařazení.
Keywords: e-obchodování; dotazník; heuréka.cz; srovnávače cen
Thesis title: Comparison shopping on the Czech Internet
Author: Šoltýs, Matej
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Jandoš, Jaroslav
Opponents: Šebesta, Michal
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This bachelor thesis is focused on the field of comparison shopping. Step by step it deals with the classification of the comparison shopping services in the sphere of e-commerce, with the description of them and with the way of their working. It describes the current situation on the Czech internet market in this field. A part of this thesis is also a questionnaire focused on the ways of using price comparison services by consumers. The practical part of this thesis deals with the inclusion of the e-shop into the price comparison service Heureka.cz and presents the results as the number of clicks, the traffic and the conversion rate from Heureka.cz after over a month.
Keywords: heureka.cz; questionnaire; comparison shopping; E-commerce

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 2. 2012
Date of submission: 9. 5. 2012
Date of defense: 25. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/35841/podrobnosti

Files for download

    Last update: