Comparison shopping as a way to increase sales on the Internet

Thesis title: Srovnávač cen jako prostředek pro zvýšení obratu na Internetu
Author: Fojtík, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Jandoš, Jaroslav
Opponents: Kafka, Daniel
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se podrobně zabývá částí internetových služeb, které se označují jako srovnávače cen. Služby srovnávání cen na internetu popisuje z teoretického hlediska, ale také z hlediska praktického. Úvod do internetového marketingu obohacuje získanými daty, poukazuje na význam marketingového mixu v souvislosti s konceptem srovnávání cen. Koncept srovnávání cen je hodnocen na základě praktických zkušeností jak z hlediska uživatele, tak z hlediska prodejce. Seznámí čtenáře s tím, jak srovnávače cen fungují, jaké mají problémy, jak se mohou řešit, a naznačuje jedno z možných rozšíření směrem k uživateli. Na základě získaných dat a provedených analýz vysvětluje zvolenou firemní strategii. Pomocí veřejně dostupných dat a údajů získaných službou Google Analytics hodnotí současné postavení srovnávačů cen na Internetu. Součástí práce je rovněž zavedení nové služby srovnávání cen ve společnosti. Je provedena důkladná analýza nejvýznamnějších českých srovnávačů cen, s kterými je nově zavedená služba konfrontována. Na závěr porovnává naměřené metriky z nově zavedeného srovnávače s konkurencí.
Keywords: Chytrá strategie nákupu; Internetová reklama; Google Nákupy; XML feed; Srovnávače cen; Robot; Heureka; Zboží; Google Analytics; Chytrá strategie prodeje
Thesis title: Comparison shopping as a way to increase sales on the Internet
Author: Fojtík, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Jandoš, Jaroslav
Opponents: Kafka, Daniel
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with a part of the Internet services, that's known as comparison shopping. Comparison shopping services on the Internet describes from a theoretical point of view but also from a practical point of view. Introduction to Internet marketing enriches by the acquired data and points to the importance of marketing mix in the context of a price comparison. The concept of price comparison is evaluated on the basis of practical experience from user perspective and in terms of vendor. This work shows, how the comparison shopping works in real world, what problems it has, what solutions are possible to do and suggests one of the potential way to future extensions. Based on the data and analysis explains the chosen corporate strategy. Using publicly available data and information collected by Google Analytics to evaluate the current status of comparison shopping on the internet. One part of this work is about introducing a new price comparison shopping service. Describes detailed the situation of Czech comparison shopping services in comparison with the new service introduced. Finally compares the measured metrics from the newly established service with the competition.
Keywords: Clever selling strategy; Automation; XML feed; Heureka ; Clever shopping strategy; Comparison shopping; Internet advertising; Zboží; Google Analytics; Google Products

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 2. 2012
Date of submission: 9. 5. 2012
Date of defense: 25. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/35840/podrobnosti

Files for download

    Last update: