Selection of CASE tool for support education at the University of Economics Prague
Thesis title: | Výběr CASE nástroje pro podporu výuky na VŠE Praha |
---|---|
Author: | Lízner, Tomáš |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Chlapek, Dušan |
Opponents: | Řepa, Václav |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Tato bakalářská práce se zabývá vyhledáváním, výběrem a srovnáváním CASE nástrojů pro podporu výuky na Vysoké škole ekonomické v Praze. V první části práce se věnuji zmapování aktuálního stavu předmětů vyučovaných na VŠE v Praze, které pro výuku používají datové, procesní a UML modelování. V další části se zabývám průzkumem trhu CASE nástrojů na základě definovaných předvýběrových kritérií, které mají sloužit pro eliminaci nevhodných nástrojů a snížit jejich počet. Následující část je věnována definování srovnávacích kritérií, které byly schváleny vedoucím této bakalářské práce a konzultovány s garanty vyučovaných předmětů. Na základě těchto kritérií jsou pak jednotlivé nástroje bodově ohodnoceny. Poslední část je věnována prezentaci výsledků ohodnocení nástrojů a doporučení, který z porovnávaných nástrojů je nejvíce vhodný pro podporu výuky na VŠE v Praze. Práce může sloužit jako podklad při rozhodování o výměně stávajících nástrojů používaných při výuce, nebo také jako přehled vlastností a funkcí CASE nástrojů, včetně finančních nákladů na pořízení nástrojů pro podporu výuky. |
Keywords: | nástroje; modelování; podpora; výběr; CASE |
Thesis title: | Selection of CASE tool for support education at the University of Economics Prague |
---|---|
Author: | Lízner, Tomáš |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Chlapek, Dušan |
Opponents: | Řepa, Václav |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | This bachelor's thesis is aimed at search, selection and comparison of CASE tools for education support at the University of Economics in Prague. In the first part of the thesis I am devoting to mapping the current status of subjects taught at the University of Prague, which use data, process and UML modelling for teaching. The next part deals with a CASE tool market research based on defined pre-selection criteria, which are designed to eliminate unsuitable tools and to reduce their number. The following part is devoted to defining benchmarks that have been approved by the head of this thesis and consulted with the guarantors of courses. Each tool is scored and given points based on these criteria. The last part is devoted to presenting the results of evaluation tools and recommendations, which of the compared tools is the most appropriate for education support at the University of Economics in Prague. The thesis could serve as a base for decisions on the exchange of existing tools used for teaching or as a list of features and functions of CASE tools, including the financial cost of the tools for education support. |
Keywords: | modelling; support; CASE; selection; tools |
Information about study
Study programme: | Aplikovaná informatika/Informatika |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Informatics and Statistics |
Department: | Department of Information Technologies |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 14. 6. 2011 |
---|---|
Date of submission: | 5. 5. 2012 |
Date of defense: | 25. 6. 2012 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/32359/podrobnosti |