Analysis of the influences on the Czech book market and its future prospects

Thesis title: Analýza vlivů působících na český knižní trh a jeho výhledy do budoucna
Author: Šmídová, Veronika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hanzlík, Jan
Opponents: Kouba, Vojtěch
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce Analýza vlivů působících na český knižní trh a jeho výhledy do budoucna se pokusí analyzovat současné postavení knih ve společnosti, jeho možné příčiny a dopady a rovněž se pokusí navrhnout i možná řešení této problematiky. V první části práce se zaměřuje na vliv knižní kultury na společnost a na její přínosy, kdy primárním tématem je čtenářská gramotnost a její vývoj v České republice. Dále je nastíněna analýza vlivů, které mohou mít na postavení knihy v naší kultuře dopad, a to jak vlivy ekonomické, tak rovněž technologické, sociální či kulturní. Zároveň jsou také popsány možné varianty nápravy a potenciální stimulace vyšší čtenosti ve společnosti. Práce je zakončena analýzou současného stavu knižního trhu v České republice a možnými variantami, jak tento stav vylepšit.
Keywords: literatura; čtenářská gramotnost; knižní trh
Thesis title: Analysis of the influences on the Czech book market and its future prospects
Author: Šmídová, Veronika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hanzlík, Jan
Opponents: Kouba, Vojtěch
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis Analysis of the influences on the Czech book market and its future prospects discuses the nowaday status of books in society, its possible causes and effects, and also tries to suggest possible solutions. The first part focuses on the influence of literary culture on society and its benefits, the primary theme is literacy and its development in the Czech Republic. Further there is an analysis of the influences that may impact the status of books in our culture. There are also described possible alternatives and potential remedies to stimulate readership in the community. The thesis ends with an analysis of the current state of the book market in the Czech Republic and the possible options how to improve this situation.
Keywords: book market; literature; literacy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 4. 2012
Date of submission: 31. 5. 2012
Date of defense: 27. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37295/podrobnosti

Files for download

    Last update: