Specifics of the communication activities on the example of cultural non-profit organization Archa Theatre

Thesis title: Specifika komunikačních aktivit kulturní neziskové organizaci divadla Archa
Author: Shin, Mayya
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hucková, Barbara
Opponents: Kubaš, Mario
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřená na specifikaci komunikačních aktivit nestátní neziskové organizace divadla Archa o.p.s. Cílem práce je analýza, zhodnocení a komparace komunikačních činnosti divadla, jejich strategií a taktik a následně návrh na jejích zkvalitnění. Teoretická část práce specifikuje odlišné rysy komunikačního modelu neziskového sektoru. Následuje popis soustavy jednotlivých prvku komunikačního mixu Praktická část práce aplikuje údaje z teoretické části na konkrétní příklad divadla Archa, dále se věnuje detailní analýze dopadu jednotlivých komunikačních aktivit divadla. Součásti práce je taky souhrn rad, připomínek a doporučení pro zvýšení efektivity a účinnosti těchto dopadu v budoucnu.
Keywords: komunikace; komunikační mix; PR; marketing; Archa; Divadlo
Thesis title: Specifics of the communication activities on the example of cultural non-profit organization Archa Theatre
Author: Shin, Mayya
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hucková, Barbara
Opponents: Kubaš, Mario
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis is focused on the specification of the communication activities of non-profit non-governmental organization Archa Theatre o.p.s. The aim of it is to analyze, evaluate and compare communication activities of the organization, their strategies and tactics and then assign a proposal for its improvement. The theoretical part specifies a differences of communication features for the non-profit sector. The part is followed by a description of each element in the structure of communication mix. The practical part applies theoretical data and information to a specific example of the Archa Theatre. It is also dedicated to further detailed analysis of the impact of the communication activities of the theater. Thesis also includes set of advice, comments and recommendations in order to increase efficiency and effectiveness of these impacts in the future.
Keywords: Ark Theatre; communication; communication mix; marketing; PR

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 3. 2012
Date of submission: 1. 6. 2012
Date of defense: 26. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37128/podrobnosti

Files for download

    Last update: