Modern Media as the Promotion Tools in the Culture and Entertainment Industry

Thesis title: Role moderních médií v propagaci kultury
Author: Doležalová, Hana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Šulcová, Irena
Opponents: Čejka, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití moderních propagačních nástrojů v oblasti kultury. V teoretické části jsou vymezeny pojmy týkající se kultury jak takové, marketingového mixu, jsou zde charakterizována vybraná tradiční a především moderní média, včetně současného fenoménu - sociálních sítí. V praktické části je za pomoci analýzy dat z dotazníkových šetření zjištěno, zda kulturní instituce v Hradci Králové naplno využívají potenciál pro jejich propagaci a jaké formy propagace na obyvatele města působí nejvíce. Dále se práce zabývá posouzením využití sociálních sítí v rámci souboru propagačních nástrojů. V závěru práce jsou ověřeny stanovené pracovní hypotézy a zformulovány vlastní návrhy na zlepšení současného stavu.
Keywords: Hradec Králové; Propagace; Kultura; Sociální sítě; Média
Thesis title: Modern Media as the Promotion Tools in the Culture and Entertainment Industry
Author: Doležalová, Hana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Šulcová, Irena
Opponents: Čejka, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
The main focus of this undergraduate thesis are the marketing applications of the latest promotion tools in the culture and entertainment industry. Social networks, marketing mix, promotion channels are the major areas discussed in the literature review section. The practical session follows on the literature review. Quantitative analyses of questionnaires reviles the answers on the research questions related to effective utilisation of the marketing channels (including social networks) as the promotion tool and its impact on the consumers in Hradec Kralove Region. Scope of the survey is narrowed down to the culture and entertainment industry. Tests of working hypothesis provides valuable learning lesson which is used as a base for further recommendations to marketing practicians in previously mentioned institutions.
Keywords: Hradec Králové; Promotion; Média; Culture; Social networking

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 3. 2012
Date of submission: 1. 6. 2012
Date of defense: 26. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/36480/podrobnosti

Files for download

    Last update: