Marketing study of the Private Museum of Lego

Thesis title: Marketinová studie soukromého muzea LEGA
Author: Hyský, Pavel
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Dianová, Markéta
Opponents: Tyslová, Irena
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je vytvořit marketingovou studii Soukromého muzea Lega, především se zaměřit na různá vylepšení při komunikaci muzea s veřejností a jeho nabídky služeb pro veřejnost. V teoretické části jsou popsány aspekty různých využitých prvků marketingové studie, psychologické aspekty, druhy muzeí, atd. V teoretické části práce byly využity základní prvky marketingové studie, jakými jsou analýza 4P, 4C, SWOT a vypracování dotazníku. Na základě analýz a dotazníku byl navrhnuty nová vylepšení pro Soukromé muzeum Lega s předběžným rozpočtem a shrnutím.
Keywords: marketingová komunikace; muzeu; kulturní turismus; marketing
Thesis title: Marketing study of the Private Museum of Lego
Author: Hyský, Pavel
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Dianová, Markéta
Opponents: Tyslová, Irena
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the thesis is to create a marketing study of the Private Museum of Lego, with special focus on, the various improvements in communication with the public and ways the the museum offers its services to the public. The theoretical section describes the essentialaspects and elements of marketing studies, such as psychological aspects, types of museums, etc. The theoretical part covers the basic elements used in marketing studies, such as analysis of 4P, 4C, SWOT analysis and a questionnaire. As a result of data collested by the questionnaire, I tried to formulate the mostimportant enhancements for the Private Museum of Lego with the preliminary budget and summary.
Keywords: cultural tourism ; museum; marketing communication; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 1. 2012
Date of submission: 15. 5. 2012
Date of defense: 26. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/35689/podrobnosti

Files for download

    Last update: