The methods of direct sales of literature

Thesis title: Metody přímého prodeje literatury
Author: Hapáková, Michala
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Tyslová, Irena
Opponents: Hanzlík, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Má bakalářská práce je zaměřena na přímý prodej jako specifický způsob podnikání. Cílem práce je analýza nakladatelské společnosti Southwestern, která se zabývá přímým prodejem naučné literatury a zjištění, jakým způsobem společnost funguje a reaguje na klesající poptávku po tištěných publikacích. Teoretická část je věnována historii přímého prodeje a specifikám role prodejce podle dostupné literatury a údajů. Tato část zahrnuje i osobní prodej jako součást marketingového mixu. Teoretickou část uzavírá popis různých odvětví literatury. Hlavním předmětem praktické části je představení společnosti Southwestern a jejího letního programu pro studenty. Jsou zde popsány metody prodeje, které společnost pro distribuci literatury používá, vývoj produktového portfolia a motivace studentů k výběru této letní práce. Na závěr shrnuji zjištěné poznatky o situaci společnosti na trhu a předkládám výsledky dotazníkového šetření, které je zaměřené na motivaci studentů k výběru role prodejce.
Keywords: vzdělávací literatura; role prodejce; Přímý prodej; motivace; společnost Southwestern
Thesis title: The methods of direct sales of literature
Author: Hapáková, Michala
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Tyslová, Irena
Opponents: Hanzlík, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
My bachelor thesis is focused on describing direct sales as a specific method of running a business. The main purpose of the thesis is to analyze the publishing company called Southwestern, which has been using this method to distribute educational literature, and find out how the company reacts to decreasing demand after printed books. The theoretical part is devoted to history of direct sales and role of a succesful salesman. This part also contains the description of marketing mix and different types of literature. The analytical part is about the Southwestern company and its summer business program for students. This part describes the company's method of distributing its products, development of product portfolio, and the way students are motivated to choose this summer job. In the conclusion, I sum up the situation of Southwestern company on the market and I introduce the results of questionnaire, which is focused on facts that motivates students to choose the role of a salesman.
Keywords: role of a salesman; Direct sales; Southwestern company; motivation; educational literature

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 11. 2011
Date of submission: 31. 5. 2012
Date of defense: 26. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34377/podrobnosti

Files for download

    Last update: