Analysing and setting up optimization of the Internet business model NS Svoboda Ltd

Thesis title: Analýza a návrh optimalizace internetového obchodního modelu společnosti NS Svoboda s.r.o
Author: Slepička, Jiří
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Barton, Monika
Opponents: Svobodová, Ivana
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je přiblížit podnikatelům možnosti, které jim nabízí internet, jako možnost dalšího rozvoje a vyhledání nových distribučních kanálů pro zvýšení prodeje a povědomí o firmě a jejich produktech. Internet je v dnešní době velkým fenoménem. Jeho význam a úloha budou nadále růst. Tento vývoj s sebou nese i velmi silný rozvoj sociálních sítí, které se v budoucích letech stanou významným nástrojem pro šíření reklamy a silným distribučním kanálem. Bohužel, díky tempu dnešní doby, televizi a dalším mediálním nástrojům nejsou již tradiční prostředky reklamy schopny dostihnout výhody, které přináší reklama na internetu. Výhodou a pozitivem těchto sítí je možnost přesného zacílení na konkrétní zájmovou skupina, která nás zajímá. Daně od malých a středních firem tvoří nezanedbatelnou část státních příjmů a pro přežití na trhu se firmy snaží minimalizovat vynakládané náklady a ve většině případů se jedná právě o náklady na reklamu. Díky internetu je možné tento aspekt anulovat.
Keywords: Moderní trendy; Technologie; Rozvoj; Internet; Podnikání
Thesis title: Analysing and setting up optimization of the Internet business model NS Svoboda Ltd
Author: Slepička, Jiří
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Barton, Monika
Opponents: Svobodová, Ivana
Thesis language: Česky
Abstract:
Aim of the master's thesis is to show businessmen possibilities, offered by Internet, of developing and searching for new distribution channels to increase sales and awareness of their companies and products. Internet is a great phenomenon. Its importance is going to increase. This development brings the growth of social network, that is going to become important means of expanding promotion and a powerful distribution channel. Unfortunately due to the speed of the present time, TV and other media the traditional means of promotion is not able to keep up with the advantages, brought by Internet commercial. The advantage and positive of the network is possibility of sharp aiming at a certain group of interest. Taxes of small and medium firms make a significant part of state incomes. Firms try to minimalize invested costs to be able to survive. Mostly the costs are connected with commercial. Thanks to Internet it is possible to nullify this aspect.
Keywords: Modern trends; Technology; Development; Internet; Business

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 2. 2012
Date of submission: 22. 8. 2012
Date of defense: 11. 9. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34801/podrobnosti

Files for download

    Last update: