Marketing study of a chosen destination

Thesis title: Marketingová studie vybrané destinace
Author: Gottwaldová, Zuzana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Voříšková, Barbora
Thesis language: Česky
Abstract:
V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy, zejména definice destinace podle různých hledisek a chápání destinace jako produktu, dále pak vymezení pojetí marketingu destinace od marketingového řízení, koncepce, analýzy a segmentace po marketingovou strategii, marketingový mix a závěrečnou fázi celého procesu, marketingovou kontrolu. Analytická část práce je věnována již konkrétně destinaci jižní Čechy, která je zde vymezena jako správní území Jihočeského kraje. Vychází se z obecné a ekonomické charakteristiky kraje a z charakteristiky cestovního ruchu založené na statistických datech. Následuje marketingová studie, jejíž struktura je založena na teorii marketingové koncepce definované v teoretické části práce. Na závěr jsou formulovány samotné návrhy na zlepšení a doporučení autorky práce vyplývající ze studia dostupných dokumentů, informací, statistik a provedených analýz.
Keywords: Jihočeský kraj; SWOT analýza; jižní Čechy; marketingový mix; marketingová studie
Thesis title: Marketing study of a chosen destination
Author: Gottwaldová, Zuzana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Voříšková, Barbora
Thesis language: Česky
Abstract:
In the theoretical part of the thesis there are the basic terms defined: before all definition of tourist destination according to different points of view, understanding destination as a product, defining the term destination marketing that includes marketing management, concept, analysis, segmentation, marketing strategy, marketing mix and marketing control. The analytical part of the thesis is particularly dedicated to the destination South Bohemia that is understood as the administrative territory of the South Bohemian region. The analysis is based on general and economic characteristics of the region and characteristics of tourism based on statistical data. The marketing study follows, structure of which is based on the marketing concept theory, that is defined in the theoretical part of the thesis. In conclusion suggestions for improvement and recommendations are formulated resulting from study of available documents, information, statistics and conducted analyses.
Keywords: marketing study; South Bohemian region; South Bohemia; SWOT analysis; marketing mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 10. 2011
Date of submission: 13. 5. 2012
Date of defense: 11. 9. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33495/podrobnosti

Files for download

    Last update: