Marketing on social media in travel and tourism

Thesis title: Marketing na sociálnych médiách so zameraním na cestovný ruch
Author: Lebedová, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Valentová, Jana
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Sociálne médiá sú trendom súčasnej doby a čoraz viac firiem implementuje sociálne marketingové stratégie. Práca pojednáva o potenciále, príležitostiach a prínosoch sociálnych médií v oblasti marketingovej komunikácie firiem so zameraním na špecifiká marketingu v oblasti cestovného ruchu. Cieľom práce je zhodnotenie a anylýza tohto potenciálu a vytvorenie odporúčaní pre zainteresované subjekty cestovného ruchu.
Keywords: marketing v cestovnom ruchu; marketingová komunikácia; sociálne média
Thesis title: Marketing na sociálních médiích se zaměřením na cestovní ruch
Author: Lebedová, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Valentová, Jana
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Sociální média jsou trendem současné doby a stále více firem implementuje sociální marketingové strategie. Práca pojednáva o potenciálu, príležitostech a přínosech sociálních médií v oblasti marketingové komunikace firem se zaměřením na specifika marketingu v oblasti cestovního ruchu. Cílem práce je zhodnocení a anylýza tohoto potenciálu a vytvoření doporučení pro zainteresované subjekty cestovního ruchu.
Keywords: marketing v cestovním ruchu; marketingová komunikace; sociální média
Thesis title: Marketing on social media in travel and tourism
Author: Lebedová, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Valentová, Jana
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Nowadays, social media are the current trend and more and more companies are implementing social marketing strategies. The thesis discusses the potential, opportunities and advantages of social media. Special focus is on the specifics of marketing in the tourism and travel industry. The goal of this thesis is to analyze and to assess the true potential in order to form recommendations aimed for the involved tourism and travel businesses.
Keywords: marketing in travel and tourism; marketing communication; social media

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 3. 2011
Date of submission: 10. 1. 2012
Date of defense: 11. 9. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/30866/podrobnosti

Files for download

    Last update: