Analysis of the Marketing Activities of the Foundation Leontinka

Thesis title: Analýza marketingových aktivit Nadace Leontinka
Author: Pšeničková, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Hucková, Barbara
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je provést analýzu jednotlivých marketingových aktivit neziskové organizace Leontinka a navrhnout doporučení vztahující se k marketingovému mixu, která by vedla ke zvýšení povědomí o této nadaci a zároveň ke zvýšení dobrovolné pomoci ze strany veřejnosti. Samotná práce je rozdělena do dvou částí. První část se zabývá teoretickým vymezením marketingu a jeho specifik vztahujících se k neziskovému sektoru. V této části je také definován proces marketingového výzkumu a jeho aplikace v neziskových organizacích. Na teoretickou část navazuje část praktická, ve které je blíže popsána samotná Nadace Leontinka a jednotlivé prvky jejího marketingového mixu. S využitím marketingového výzkumu jsou zde získány informace, které společně s teoretickými poznatky vedou k doporučením vztahujícím se k marketingovým aktivitám této neziskové organizace. Diplomová práce je zakončena celkovým shrnutím.
Keywords: Marketingová komunikace; Marketingový výzkum; Marketing neziskových organizací; Marketing
Thesis title: Analysis of the Marketing Activities of the Foundation Leontinka
Author: Pšeničková, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Hucková, Barbara
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to analyze marketing activities of nonprofit organization Leontinka and make recommendations relating to the marketing mix which would increase awareness of this foundation and also increase voluntary help from the public. The thesis is divided into two parts. First part deals with theoretical definition of marketing and its specifics related to the nonprofit sector. In this section the process of marketing research and its application in non-profit organizations are also defined. The theoretical part is followed by a practical part in which Foundation Leontinka and the individual elements of the marketing mix are specified. With the use of marketing research information is obtained which together with the theoretical knowledge leads to recommendations relating to the marketing activities of this non-profit organization. The thesis ends with an overall summary.
Keywords: Marketing communication; Marketing research; Marketing of non-profit organization; Marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 2. 2011
Date of submission: 31. 8. 2012
Date of defense: 11. 9. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/30793/podrobnosti

Files for download

    Last update: