Process of preparation and launch of new products of L´Oréal on foreign markets (case study of specific brand)

Thesis title: Proces prípravy a uvádzanie nových výrobkov firmy L'Oréal na zahraničné trhy (na príklade vybranej značky)
Author: Kočerginová, Tatiana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Kolomijcová, Bianka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca popisuje a analyzuje proces uvedenia prípravkov značky Matrix Total Results na český, slovenský a maďarský trh. Teoretická časť rozoberá životný cyklus výrobku, marketingový výskum a marketingový mix. V analytickej časti je konkrétny opis navrhnutej marketingovej stratégie a procesu uvedenia prípravkov. Záverom je vlastná analýza stratégie a naplnenia cieľov.
Keywords: marketingová stratégia; marketingový výskum; uvedenie
Thesis title: Proces přípravy a zavádění nových výrobků firmy L´Oréal na zahraniční trhy (na příkladu vybrané značky)
Author: Kočerginová, Tatiana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Kolomijcová, Bianka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce popisuje a analyzuje proces zavádění přípravků značky Matrix Total Results na český, slovenský a maďarský trh. Teoretická část rozebírá životní cyklus výrobku, marketingový výzkum a marketingový mix. V analytické části je konkrétní opis navržené strategie a procesu zavádění přípravků. Závěrem je vlastní analýza strategie a naplnění cílů.
Keywords: marketingová strategie; marketingový výzkum; zavádění
Thesis title: Process of preparation and launch of new products of L´Oréal on foreign markets (case study of specific brand)
Author: Kočerginová, Tatiana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Kolomijcová, Bianka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Master thesis describes and analyzes the process of launching new producs of Matrx Total Results brand on czech, slovak and hungarian market. Theoretical part describes product life cycle, marketing research and marketing mix. Analytical part describes in detail prepared marketing strategy and launch process. In conclusion is an own analysis of strategy and goals fulfillment.
Keywords: launch; marketing research; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 9. 2011
Date of submission: 30. 4. 2012
Date of defense: 10. 9. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32783/podrobnosti

Files for download

    Last update: