Usage of Facebook and Google AdWords for Brand Building

Thesis title: Využití Facebooku a Google AdWords pro budování značky
Author: Veselský, Štěpán
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Molnár, Zdeněk
Opponents: Otevřel, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá marketingem na internetu. Jejím hlavním cílem je navržení a provedení internetové marketingové kampaně zaměřené na využití sociální sítě Facebook a nástroje Google AdWords k budování povědomí o malém či středním podniku a následné provedení analýzy jejich výsledků. Přínos tak bude jednoznačný pro marketéry v malých a středních podnicích, řešící podobnou situaci a mající snahu využít potenciálu moderních on-line marketingových nástrojů a kanálů komunikace ke zvýšení povědomí o značce. Práce je rozdělena na část teoretickou, ve které jsou analyzovány předpoklady využití internetového marketingu. Následuje část praktická, která analyzované skutečnosti přivádí do skutečného prostředí společnosti Saloon Exclusive. Závěr shrnuje přínosy zvoleného řešení a nabízí možnosti dalšího postupu.
Keywords: sociální sítě; facebook; online marketing; SEM; analytics; adsense; google adwords
Thesis title: Usage of Facebook and Google AdWords for Brand Building
Author: Veselský, Štěpán
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Molnár, Zdeněk
Opponents: Otevřel, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This Diploma Thesis' main subject is Internet marketing. Its main objective is suggesting and realizing an online marketing campaign focused on using Facebook and Google AdWords in order to building brand awareness of a small business. This effort is followed by an analysis of its results. The contribution should be apparent to all the marketers of other small businesses, who find themselves in similar situation and try to solve it by using modern online marketing tools and channels. The thesis is divided into two main sections. The first covers necessary theoretical bases of online marketing, the next one puts the theoretical knowledge into practice of a real small company, Saloon Exclusive. The ending summarizes the outcomes for the company and suggests some next steps.
Keywords: social networks; SEM; adsense; google adwords; facebook; online marketing

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 1. 2012
Date of submission: 30. 5. 2012
Date of defense: 28. 8. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/35519/podrobnosti

Files for download

    Last update: