The 4S Web-marketing mix in a small company

Thesis title: Web-marketing mix 4S v malé organizaci
Author: Uhlíř, Petr
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Gála, Libor
Opponents: Šebesta, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je zhodnotit, zda aplikací modelu marketingové propagace v prostředí Internetu založené na koncepci web-marketing mixu 4S v malé organizaci, orientované na prodej profesionálních strojů a zařízení pro truhlárny, kovovýrobu a klempířské dílny lze dosáhnout synergického efektu a formulovaných klíčových ukazatelů výkonu. Aby bylo dosaženo tohoto cíle, je nezbytné na základě odborné literatury a publikací identifikovat a popsat technologie, nástroje, postupy a procesy, které jsou typické pro internetový marketing v segmentu malých a středních firem, jakožto konceptu internetové propagace. Důležitou součástí je také rozbor web-marketing mixu 4S, který jako jedna z možných variant marketingových mixů poslouží jako základna procesního modelu internetové propagace.
Keywords: Procesní model; Webová analytika; SEO; On-line reklama; Efektivní web; Web-marketing mix 4S; Internetový marketing
Thesis title: The 4S Web-marketing mix in a small company
Author: Uhlíř, Petr
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Gála, Libor
Opponents: Šebesta, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this thesis is to evaluate whether application of the model of marketing promotion in the Internet based on the concept of web-marketing mix 4S in a small organization, sales-oriented professional machines and equipment for carpentry, plumbing and metal fabrication shop can achieve synergy and formulated key performance indicators. To achieve this goal is necessary to identify and describe technologies, tools, procedures and processes based on literature and publications that are typical for internet marketing in a small and medium-sized companies, as the concept of internet promotion. The important part is to analyze the web-marketing mix 4S, which is a one of the possible variants of marketing mix. The 4S will serve as a base process model website promotion.
Keywords: Web analytics; On-line advertisement; SEO; Effective web; 4S Web-marketing mix; Internet marketing; Process model

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 6. 2011
Date of submission: 27. 6. 2012
Date of defense: 28. 8. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32461/podrobnosti

Files for download

    Last update: