Marketing strategy creation

Thesis title: Tvorba marketingové strategie
Author: Korčák, Jaroslav
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce pojednává o tvorbě marketingové strategie v konkrétní společnosti. Teoretická část práce se zabývá procesem tvorby marketingové strategie, velká část práce je věnována analytické činnosti. Druhá část práce je pak zaměřena na analýzu konkrétní společnosti, a na přípravu marketingové strategie. Tato společnost je nováčkem na specifickém trhu B2B, kde není lehké proniknout mezi již existující společnosti. Zkušení programátoři i obchodníci jsou konkurenční výhodou, nové a neznámé produkty v české republice jsou pak jednoznačně slabou stránkou. Marketingová strategie společně s obchodní strategií by měly pomoci společnosti dosáhnout stanovených cílů.
Keywords: marketingová strategie; marketingová analýza; marketingový mix
Thesis title: Marketing strategy creation
Author: Korčák, Jaroslav
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This master thesis deals with the marketing strategy creation in a specific company. The theoretical part of the thesis aims mostly on the marketing strategy creation process, from which a big part deals with the analytical work that has to be done. The practical part features the analysis of a particular company and in the marketing strategy creation - preparational phase. This company is a startup on the market but not on the field of corporational B2B where there is no easy to penetrate. Experienced programmers and salespeople are the competitive advantage unlike the new products and brand name on the market. The marketing strategy together with a business strategy should help together to accomplish the given goals.
Keywords: marketing mix; marketing analysis; marekting strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 10. 2010
Date of submission: 1. 4. 2011
Date of defense: 27. 8. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27760/podrobnosti

Files for download

    Last update: