Marketing of funeral services

Thesis title: Marketing v pohřebnictví
Author: Pohl, Martin
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Vosol, Leoš
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce věnující se marketingu pohřebních ústavů v České republice a jejich vztahu k inovacím. V teoretické části se práce zabývá marketingem, marketingovým mixem, charakteristikou služeb a marketingovým výzkumem. V praktické části je popsán současný stav pohřebnictví v České republice včetně legislativních omezení a regulace marketingu. Jsou zde uvedeny produkty a služby běžně poskytované na trhu pohřebnictví a představeno Sdružení pohřebnictví v ČR. Cílem této práce je zjistit, prostřednictvím marketingového výzkumu, jak vypadá marketing pohřebních ústavů, zda tyto ústavy sledují inovační trendy a zda samy v poslední době nějaké inovace implementovaly. Dalším cílem je odhalit, zda se dotazované pohřební ústavy setkaly s neetickým chováním konkurence a jaké byly jeho projevy.
Keywords: etika; výzkum; pohřebnictví; inovace; marketing
Thesis title: Marketing of funeral services
Author: Pohl, Martin
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Vosol, Leoš
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis is focused on innovations and marketing of funeral services in the Czech republic. The first part is devoted to theoretical background, including marketing theory, marketing mix, theory of services and theory of marketing research. The practical part describes the funeral business in the Czech republic, including legislative restrictions and marketing regulations. It also lists typical products and services that are offered on the funeral market. The aim of this thesis is to research the marketing of funeral services and to find out, whether Czech funeral services are following the trends in innovations. The thesis is also focused on ethics in funeral business.
Keywords: ethics; marketing; research; funeral services; innovations

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 10. 2011
Date of submission: 31. 8. 2012
Date of defense: 12. 9. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34182/podrobnosti

Files for download

    Last update: