Analysis of a media strategy in a non-profit organization

Thesis title: Analýza mediální strategie neziskové organizace
Author: Čechová, Pavla
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Ksiazczak, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na oblast komunikace neziskové organizace, konkrétně na oblast využívání médií pro reklamní sdělení. V práci je obsažena analýza a definice cílové skupiny Konta Bariéry a její konfrontace s původně definovanou cílovou skupinou. Práce se dále zabývá analýzou reklamních investic segmentu neziskových organizací a detailním pohledem na hlavní hráče na trhu. Na základě těchto informací je následně navržen vhodný mediamix a konkrétní média vhodná k efektivnímu oslovení cílové skupiny.
Keywords: mediální strategie; média; mediamix; cílová skupina; nezisková organizace
Thesis title: Analysis of a media strategy in a non-profit organization
Author: Čechová, Pavla
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Ksiazczak, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis focuses on the communication of a non-profit organization with a stress on the area of media used for advertising. The thesis includes analysis and definition of the target audience for Konto Bariéry organization and comparison with the original definition. The thesis furthermore presents analysis of the advertising investments within the non-profit segment and also focuses on the main advertisers who belong to this segment. Based on these analysis the recommended mediamix and concrete media are introduced to effectively address the defined target audience.
Keywords: mediamix; target audience; non-profit organization; media; media strategy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 10. 2011
Date of submission: 30. 4. 2012
Date of defense: 12. 9. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33411/podrobnosti

Files for download

    Last update: