Marketing Strategy of the chosen company

Thesis title: Marketingová stratégie vybranej spoločnosti
Author: Sekeráková, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom diplomovej práce bolo poskytnúť vedeniu spoločnosti XERTEC a.s. a jej marketingovému oddeleniu návrhy na možné zlepšenie súčasnej marketingovej stratégie. Optimálnemu navrhnutiu nápadov predchádzala tzv. plánovacia etapa strategického marketingového procesu, ktorá bola zameraná na pochopenie firmy a jej okolia. Napomohlo tomu predovšetkým spracovanie situačnej analýzy. Analýza makroprostredia prebehla použitím PEST analýzy, mikroprostredie bolo hodnotené využitím Porterovho modelu piatich síl a pre zmapovanie vnútropodnikovej situácie boli čerpané východiská VRIO analýzy. Výsledky týchto procesov som zhrnula v rámci SWOT analýzy. Po následnom pripomenutí cieľov a kľúčového zákazníckeho segmentu, som využila prístup k marketingovej stratégii cez marketingový mix, aby som analyzovala situáciu v tejto oblasti a navrhla, čo by sa dalo vylepšiť. Najzásadnejšou zmenou by malo byť zameranie sa na pull stratégiu, namiesto súčasnej push.
Keywords: strategický marketingový proces; B2B trh; Marketingová stratégia; marketingový mix
Thesis title: Marketingová strategie vybrané společnosti
Author: Sekeráková, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem diplomové práce bylo poskytnout vedení společnosti XERTEC a.s. a jejímu marketingovému oddělení návrhy na možné zlepšení současné marketingové strategie. Navrženým doporučením předcházela tzv. plánovací etapa posouzení strategického marketingového procesu, která byla zaměřená na pochopení firmy a jejího okolí. Její podstatnou částí bylo především provedení situační analýzy. Analýza makroprostředí byla zhodnocena použitím PEST analýzy, mikroprostředí bylo hodnocené využitím Porterovy analýzy pěti sil a východiska VRIO analýzy napomohly zmapování vnitropodnikové situace. Výsledky těchto analýz jsem shrnula v rámci SWOT analýzy. Po následném připomenutí cílů a klíčového zákaznického segmentu jsem využila přístup k marketingové strategii pomocí marketingového mixu, abych analyzovala situaci v této oblasti a navrhla, co by se dalo vylepšit. Nejzásadnější změnou by mělo byť zaměření na pull strategii, místo současné push.
Keywords: marketingový mix; strategický marketingový proces; B2B trh; Marketingová strategie
Thesis title: Marketing Strategy of the chosen company
Author: Sekeráková, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of this master thesis was to provide management of XERTEC and its marketing department for possible improvements of the current marketing strategy. Optimal propose ideas starts with a planning phase of the strategic marketing process that is focused on understanding the business and its environment. It has helped the processing of the situational analysis. Macro-analysis was conducted by using the PEST analysis, micro environment was assessed by using Porter five forces model and for the mapping of the internal situation was used the background of the VRIO analysis. The results of these processes I have summarized in the SWOT analysis. After subsequent reminding the targets and key customer segments, I approached marketing strategy through marketing mix to describe the current situation in this area and suggest what could be improved. The most significant change should be focusing on pull strategy, instead of the current push one.
Keywords: marketing mix ; strategic marketing process; B2B market; Marketing Strategy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 9. 2011
Date of submission: 15. 4. 2012
Date of defense: 12. 9. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32924/podrobnosti

Files for download

    Last update: